داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

تاثیر الکل بر پوست: الکل با پوست ما چه می کند؟

تاثیر مخرب الکل بر پوست: الکل با پوست ما چه می‌کند؟

تاثیر الکل بر بدن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. جنس، نژاد، وزن بدن، وضعیت سلامت جسمی و مصرف داروها از جمله عواملی هستند که تعیین می‌کنند که چه میزان از الکل می تواند باعث ایجاد علائم مصرف در افراد مختلف گردد. افراط در نوشیدن الکل باعث پیری زودرس می شود که در درجه اول بر پوست تاثیر می‌گذارد. چین و چروک های زودهنگام، بزرگ شدن منافذ پوست و قرمزی صورت تنها برخی از نشانه های مضرات الکل بر بدن است.

تاثیرات نوشیدن الکل بر پوست

مصرف مشروبات الکلی باعث ایجاد اثرات نامطلوبی بر روی پوست می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:
▪︎ الکل و خشک شدن پوست: یکی از اولین نشانه های مصرف الکل خشک شدن آب بدن است. هر چه میزان آب بدن کاهش یابد پوست نیز خشک تر شده و باعث بی‌حسی، پوسته پوسته شدن، خارش زیاد، سیاهی اطراف چشم خواهد شد. در واقع زمانی که فرد به طور دائم الکل مصرف می کند پوست دچار چین و چروک های بیشتر شده و این موضوع جوانی را از چهره و پوست شخص خواهد گرفت.
▪︎ الکل و تورم پوستی: زیاده روی در مصرف الکل باعث ایجاد تورم در پوست شده و وضعیت ناخوشایندی در ظاهر فرد ایجاد می‌کند. الکل، موجب انبساط رگ های خونی شده و باعث قرمزی پوست می شود در نتیجه احتمال بروز جوش و آکنه در پوست بیشتر می شود.
▪︎ الکل و پیری زودرس: اگر برای شما مهم است که پوست زیبا و با کیفیتی داشته باشید، از نوشیدن الکل خودداری کنید. مصرف الکل چین و چروک‌ها را در پوست بیشتر می‌کند و این امر باعث می‌شود شخص ظاهری مسن تر پیدا کند. مصرف الکل همچنین باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.
افرادی که الکل مصرف می کنند بیشتر از دیگران در معرض استرس قرار می‌گیرند، در نتیجه استرس یک عامل مخرب برای کیفیت پوست بوده و باعث تخریب پوست میشود. همچنین افرادی که به صورت مداوم الکل مصرف می‌کنند، دچار اختلالات خواب می شوند که این مسئله برای پوست به شدت مضر است و باعث می‌شود که پوست طراوت و شادابی خود را از دست داده و زودتر علائم پیری را نشان دهد.
به طور کلی مصرف الکل باعث پیرشدن سلول‌های بدن شده و این امر به پیرشدن افراد سرعت می بخشد و اگر دنبال چهره جوان و شاداب هستید و کیفیت پوست برای شما مهم است از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری نمایید.

چگونه اثرات منفی الکل را به حداقل برسانیم؟

به طور کلی برای از بین بردن اثرات منفی مصرف الکل بهترین راه حل عدم مصرف مشروبات الکلی می باشد. اما به هر حال افرادی که الکل مصرف می کنند بهترین کار برای به حداقل رساندن اثرات منفی آن، نوشیدن آب می باشد. زیرا نوشیدن آب، بدن را از خشکی نجات می دهد و باعث طراوت پوست می شود. بنابراین تا حدودی باعث کاهش اثرات منفی مصرف آن می شود.

کلام آخر

افرادی که به سلامت و کیفیت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهند و داشتن پوستی شاداب و زیبا برای آنها مهم است، باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کرده چرا که این امر باعث می شود که فردظاهر جوان تر و شاداب تری داشته و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *