داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

فواید استفاده از سرم‌های پوست

فواید استفاده از سرم‌های پوست

سرم پوست، یکی دیگر از محصولات مراقبت از پوست است که نسبت به مرطوب کننده ها تاثیر بیشتری روی پوست دارد، چرا که در زمان کوتاه تری مشکلات پوستی را برطرف کرده و به سلامت و جوان سازی پوست کمک میکند.

سرم پوست چیست؟

سرم های پوستی محصولات سبک وزن هستند که غلظت بالایی از مواد مغذی و مناسب برای سلامت پوست را در خود دارند. که این محصولات به سرعت جذب پوست می شوند و بعد از پاکسازی پوست بهترین گزینه برای مراقبت از پوست محسوب می شوند.
سرم های پوست کاربردهای مختلفی دارند که عبارتند از:

روشن شدن پوست، لایه برداری، جوانسازی، ضد پیری و ضد چروک، رفع آکنه و جوش.

سرم پوست برای چه افرادی مناسب است؟

سرم پوست برای افرادی که پوست چرب دارند یا کسانی که احساس سبکی را در محصولات مراقبتی از پوست را ترجیح می دهند بسیار مناسب است. سرم ها فاقد چربی هستند و احساس چسبناکی روی پوست به جای نمی گذارد.
افرادی که پوستی سالخورده یا خشک دارند، نمی توانند فقط از سرم برای برطرف کردن مشکل پوست خود استفاده کنند و سرم پوست را می‌توانند به عنوان روتین مراقبت از پوست برای زیر مرطوب کننده استفاده کنند.

نحوه‌ی استفاده از سرم پوست

بهترین راه استفاده از سرم این است که آن را به عنوان یک لایه پایه، زیر محصولات سنگین تر مانند مرطوب کننده ها، ضد آفتاب و آرایش استفاده کنید.نکته دیگر اینست که
می توانید از سرم روزی یک یا دو بار پس از پاکسازی و تقویت پوست استفاده کنید.
مزایای سرم های پوست
▪︎ کلاژن و ویتامین c بافت پوست شما را به طرز چشمگیری بهبود می دهد.
▪︎ پوست شما محکم تر و نرم تر می شود و باعث می شود پوست شما جوان تر به نظر برسد.
▪︎ لکه ها، زخم، و جوش ها و سایر علائم کمتر وجود خواهند داشت.
▪︎ استفاده منظم از سرم موجب روشن تر شدن پوست و از بین رفتن لکه ها میشود.
▪︎ سرم ها باعث کاهش منافذ باز می شوند.
▪︎ سرم ها به نوبه خود باعث کاهش جوش های سر سیاه و سر سفید میشود.
▪︎ با استفاده از سرم‌ها، التهاب و قرمزی و خشکی کمتری دارید.

انواع سرم های صورت

▪︎سرم های ضد پیری: این سرم ها باعث نوسازی پوست و تولید کلاژن می‌شوند. این سرم ها اغلب شامل رتینول هستند.
▪︎سرم های روشن کننده پوست: این سرم ها اغلب مملو از آنتی اکسیدان ها و مواد ضد رنگدانه برای بهبود رنگ پوست هستند. این نوع سرم پوست، ممکن است حاوی مواد زیر باشد:
ویتامین C، گلیکولیک اسید، فرولیک اسید، عصاره قارچ، ریشه شیرین بیان ،اسید لاکتیک.
▪︎سرم های آبرسان: این سرم ها حاوی هیالورونیک اسید هستند. مولکولی که آب را در پوست نگه میدارد تا پوست را شاداب تر و جوان تر نشان بدهد. سرم های آبرسان، حاوی ویتامین B۵ هستند که به آبرسان پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست صاف تر و مرطوب تر به نظر برسد.
▪︎سرم های مبارزه با رادیکال های آزاد:
آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. رادیکال های آزاد می توانند به پوست آسیب بزنند. بنابراین سرمی را انتخاب کنید که حاوی مواد ی مانند ویتامین های A، C،E باشد.
▪︎سرم های مناسب پوست های حساس و مستعد آکنه: سرم های ضد آکنه اغلب حاوی اسید سالیسیلیک هستند .نیکوتین آمید نیز ماده تسکین دهنده این نوع سرم ها است. این ماده آبرسان و ضد التهاب است که باعث میشود تحریک پوست حساس به حداقل برسد و همچنین باعث تسکین پوست های حساس می‌شود.

کلام پایانی

سرم صورت، یکی از محصولات مراقبت از پوست است که تامین رطوبت و مواد مغذی لازم برای پوست را برعهده دارد.کاربرد سرم صورت با توجه به نوع محصولی که می‌خرید متفاوت است و می تواند از آبرسانی گرفته تا تصحیح رنگ پوست را انجام دهد. با سرم صورت می توانید پوستی شاداب تر و زیبا تر داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *