داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

درمان خشکی و خارش پوست با لوروماکروگول

درمان خشکی و خارش پوست با لوروماکروگول

اثربخشی و ایمنی روغن حمام حاوی روغن سویا و لورآماکروگول های ضد خارش در مطالعات تجربی و بالینی نشان داده شده است. به منظور تولید داده های ایمنی و تاثیر بیشتر در استفاده روزانه جهت مراقبت از کودکان، مطالعات نظارتی انجام گرفت. نتایج حاکی از آن است که روغن حمام ضد خارش در درمان خارش و خشکی پوست، موثر وسازگار است
علاوه بر این پزشکان تخمین زده اند که درمان با روغن حمام به کاهش استفاده از داروهایی نظیر استروئید برای حدود 60 درصد بیماران کمک کرده است. همچنین توانایی بالقوه آن در کاهش استفاده از استروئیدهای خارجی و سایر داروهای خاص از منظر داروسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لورآماکروگول چیست؟

لورآماکروگول ها یک eather-polymerisates همراه با لوریل الکل و اتیلن اکسید می باشد. اگر بر روی غشای مخاطی یا کبودی پوست استعمال می گردد. لورآماکروگول به صورت بی حسی موضعی عمل خواهد کرد. مکانیسم دقیق عمل خواص ضدخارش هنوز به طور کامل درک نشده است. احساس خارش از طریق فیبرهای C عصب آوران فاقد میلین منتقل می شود. لورآماکروگول احتمالاً با آزاد کردن انتهای عصب فیبرهای C فاقد میلین پخش شده و مانع از انتقال احساس خارش می گردد.
مطالعات تجربی و بالینی نشان داده است که ترکیب مورد مطالعه حس خارش را تسکین داده و سبب بازگردانی چربی پوست می گردد.

بیماران و متدها:

کودکان مبتلا به خارش و خشکی پوست، توسط تیم پزشکان در تیم جراحی کودکان در سراسر آلمان و جراحی های GP برای این کار انتخاب شدند
بیماران با روغن حمام شامل روغن سویا و لورآماکروگول ها طبق الزامات درمانی، تحت معالجه قرار گرفتند. دستورالعمل خاصی برای پزشکان از نظر رژیم درمانی، فرکانس و طول مدت به کارگیری با توجه به نوع مطالعه وجود نداشت. به پزشکان توصیه شد که اطلاعات داده شده در خلاصه مشخصات محصول را مورد توجه قرار دهند. در پایان دوره مشاهداتی، پزشکان ارزیابی کلی از اثربخشی و سازگاری روغن حمام را برحسب درجه «خیلی خوب»، «خوب»، «متوسط» و «ضعیف» ارائه دادند. خواص ضدخارش ترکیب در 3/84% «خیلی خوب» و «خوب» گزارش شد.

محصولات اگزوپرو آردن اتوپیا با دارا بودن ماده مؤثره لوروماکروگول باعث رفع خشکی و کشیدگی پوست، تسکین التهابات و رفع خارش پوست میشود.
لوسیون های شوینده اگزوپرو مناسب جهت شستشوی روزانه صورت و بدن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *