داروسازی پارس حیان، تولیدکننده برتر به انتخاب انجمن داروسازی ایران

پوست دهیدراته: علت، درمان، پیشگیری

پوست دهیدراته: علت، درمان، پیشگیری

پوست دهیدراته پوستی است که هم خشک و هم چرب است. وقتی پوست کم آب میشود برای جبران کمبود آب و رطوبت در پوست، پوست مجبور به تولید چربی بیشتر می باشد تا با حفظ آب موجود و جلوگیری از تبخیر آن خود را مرطوب نگه دارد. این امر ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی باشد. همچنین عوامل دیگری مثل تغذیه، افزایش سن و حتی استفاده از محصولات آرایشی به مدت طولانی هم در خشک شدن و دهیدراته شدن پوست نقش مهمی دارد.پوست دهیدراته یا کم آب با پوست خشک متفاوت است. پوست دهیدراته یک علامت کمبود آب در بدن است. اگر افراد بیش از میزان آبی که تامین می کنند از دست بدهند، دچار کم آبی پوست خواهند شد.

تفاوت پوست خشک با پوست دهیدراته

پوست خشک و پوست دهیدراته شبیه به هم هستند. اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. زمانی که پوست خشک می شود به این معنی است که چربی طبیعی لازم برای حفظ خود را تولید نمی کند که این امر ممکن است به دلیل یک بیماری پوستی مانند اگزما باشد. همچنین شستشوی مکرر باعث از بین رفتن چربی پوست و در نتیجه خشکی آن می شود. بعضی از افراد به طور طبیعی پوست خشک تری نسبت به دیگران دارند، اما پوست کم آب یا دهیدراته در نتیجه کمبود آب است که باعث می‌شود پوست رطوبت خود را از دست بدهد و در نتیجه خشک شود.

علائم دهیدراته شدن پوست چیست؟

خشکی و دهیدراته شدن پوست با علائم زیر خود را نشان میدهد:
▪︎ خارش پوست
▪︎ سرخی و قرمزی موضعی پوست ▪︎پوسته پوسته شدن
▪︎سوزش پوست
پوست دهیدراته چه ویژگی هایی دارد
▪︎ فاقد آب می باشد
▪︎ هر کسی با هر نوع پوستی می‌تواند به آن مبتلا شود
▪︎ همزمان می توانید احساس خشکی و احساس چرب بودن در پوست داشته باشید
▪︎ممکن است جوش بزند
▪︎ پوست دهیدراته به محصولات آبرسان قوی نیاز دارد
چگونه می توان از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کرد؟
برای جلوگیری از کم آب شدن پوست می توان موارد زیر را رعایت کرد:
▪︎ مصرف آب هنگام ورزش
▪︎ از دخانیات دوری کنید
▪︎در طول روز به مقدار مناسب آب بنوشید
▪︎ از مصرف الکل خودداری کنید ▪︎مصرف نوشیدنی های کافئین دار و شیرین را به حداقل برسانید
▪︎از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید
▪︎ به هنگام بیماری آب فراوان بنوشید
▪︎همیشه از آبرسان استفاده کنید همچنین از ماسک یا سرم ها و ژل های آبرسان غافل نشوید.

آیا برای دهیدراته شدن پوست باید به پزشک مراجعه کرد؟

زمانی که بدن دچار کم آبی خفیف می شود می‌توان با مصرف آب بیشتر این کم آبی را جبران کرد. اما اگر مشکلات کمبود آب در بدن جدی باشد ممکن است باعث افت فشار خون شود یا در عملکرد سایر اندام های بدن مانند قلب، مغز، کلیه ها تأثیر بگذارد و علائمی مانند تپش قلب، کمبود ادرار و سرگیجه به وجود آورد که باید به پزشک مراجعه شود.

سخن آخر

بدن انسان برای اینکه بتواند عملکردهای اساسی خود را به خوبی انجام دهد باید آب کافی داشته باشد. در صورتی که بدن دچار کم آبی شود باید نسبت به درمان کم آبی از روش های کاربردی استفاده کرد. یکی از این روش ها برای پوست دهیدراته، استفاده از آبرسان پوست است که می تواند کم آبی بدن را تا حد زیادی برطرف کند. همچنین نوشیدن مقدار زیاد آب به صورت روزانه موثرترین راه درمان برای موارد خفیف کم آبی بدن است. در موارد شدیدتر که ممکن است خطرناک باشد باید به پزشک مراجعه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *